SNACKS 
weer even de focus op je persoonlijke ontwikkeling

 

Meer rust: 2 makkelijke tips om je minder gehaast te voelen 

leestijd: 1 minuut

Auteur: Mirjam Wiersma. Spreker, trainer, eigenaar Helemaal Jij
Productiever en bevlogen werken? Mirjam testte 1 jaar adviezen uit onderzoek en bestsellers.
Wat werkt echt? Je leest het in haar boek
Elke werkdag een topdag

 

 

We willen meer rust

 

Ken je dat gevoel dat je nauwelijks meer adem kunt halen? Je wilt zoveel doen, maar je weet niet waar je moet beginnen. Je hebt je ene to do nog niet opgeschreven of de volgende komt alweer uit je mail. 

Soms heb ik van die dagen dat ik het gevoel heb dat ik alleen toe kom aan het opschrijven van mijn to do’s. De hele dag heb ik dan het idee dat ik op moet schieten, dat er te weinig tijd is.

Ik ben kennelijk niet de enige: je minder druk maken koos maar liefst 80% van de Nederlanders als goed voornemen voor 2019. We willen dus meer rust in ons leven. Dat is ook niet zo gek, want we voelen ons te druk. Het Sociaal en Cultureel planbureau onderzocht de gegevens die 1900 Nederlanders gedurende een week in een dagboek bijhielden. 36% voelt zich minstens 1 keer per week opgejaagd en 39% voelt zich door drukte wel eens tekort schieten. De cijfers – en nog andere – vind je  hier in een Infographic.

 

 

2 snelle tips om je minder gehaast te voelen

 

Voel je je de hele dag gehaast?

Met deze twee eenvoudige tips pak je dat gevoel aan.

Ze passen zelfs in de meest drukke werkdag!

 

  • Tip 1: Neem iedere dag 5 minuten langer de tijd voor iets. Het drinken van je eerste kopje koffie in de ochtend bijvoorbeeld.

 

  • Tip 2: Denk eens bij een belangrijke taak: hier ga ik de tijd voor nemen.De kans is groot dat je er ook al veel tijd voor gereserveerd had, omdat het een belangrijke taak is. Door als je begint even stil te staan bij je keuze om echt even de tijd te nemen stuur je je gevoel.

Onthaast ze!

Te druk? 

workshop met 10 workchangers

Werkdruk wordt door 58% als belangrijke stressfactor genoemd, 33% vindt zijn of haar werkdruk over het algemeen te hoog (onderzoek onder 1073 werkende Nederlanders).  We pakken s’ochtends als eerste onze smartphone en blijven de hele dag – en niet zelden ook de avond en het weekend – aan staan. Er is meer informatie beschikbaar dan ooit; we voelen ons vaak overweldigd. In deze workshop te druk? krijg je 10 concrete workchangers: dresseer je drukte en boost je productiviteit!   

Meer snacks?  

Schrijf je in voor snacks en je krijgt het gratis mini e-book “Hoe krijg je iets van een ander gedaan” kado!

Snacks zijn korte oefeningen of inzichten voor focus op jouw persoonlijke ontwikkeling.

Bij elke snack kun je je heel eenvoudig weer afmelden. 

 Slimmer én bevlogen werken?

workshop Topdag

 Slimmer én bevlogen werken?

workshop Topdag

concentratie zo laat je je niet afleiden

concentratie zo laat je je niet afleiden

Vliegt jouw werkdag ook voorbij terwijl je niet toekwam aan dat wat je echt had willen doen? Laat je focus niet kapen! Ga je afleiders te lijf om het lekken van je concentratie te stoppen. Met 3 effectieve stoppers!

Lees meer