Glamour: Zakelijk flirten

Glamour | E. Beijers 

 

Flirten is fun

Interview met Mirjam Wiersma in de Glamour
 
Een middagje over de via Manzoni in Milaan lopen, doet wonderen voor je humeur, want Italiaanse mannen zijn nooit te beroerd om met je te flirten. Niet dat je meteen aan la mama zal worden voorgesteld, want dat gelonk is vooral sociaal bedoeld.

“Flirten heeft niet altijd als doel een potentiële lover te schaken: het creëert ook een goede, zonnige sfeer,” zegt flirtdeskundige Mirjam Wiersma, schrijfster van het boek ‘Zakelijk flirten’.

Ze wil ons Nederlanders niet afdoen als horkerig – dat zou wat te zwart-wit zijn – maar we zijn ook niet zo van de charmante gebaren als, zeg, de Italianen. Daar zijn we wellicht iets te direct voor.

“Wie flirt, verwacht niet altijd iets terug van de ander. Door je van je charmantste kant te laten zien, en even de deur open te houden voor iemand bijvoorbeeld, investeer je in een relatie. Flirten geeft je een goed gevoel, dat zich onmiddellijk vertaalt in een glimlach op je gezicht.”

Dat komt doordat het appelleert aan een oermenselijke behoefte: gezien worden, aldus Mirjam.

“Flirten, al is het maar met een toevallige voorbijganger, geeft je de bevestiging dat je wordt opgemerkt. Dat maakt vrolijk.”

 

 

 

E. Beijers

Individuele training Netwerken

Je borrel skills scherpen? Jezelf goed presenteren?

Meer info & bestellen

En jij?

Benieuwd naar je eigen eerste indruk & wil je die maximaliseren?
=>Individuele training Jezelf presenteren

Workshop Zakelijk flirten

Daar wordt over nagepraat!

Ruime bestseller

Mirjam Wiersma schreef 2 boeken over Zakelijk flirten:

  1. Zakelijk flirten – tools voor een sprankelend en overtuigend gesprek
  2. Zakelijk flirten – 40 tips (meer dan 60.000 verkochte exemplaren)

Meer artikelen over Zakelijk flirten: